És un fet que aquests mesos de confinament han suposat tot un repte per a professors i alumnes, però alhora han estat una gran oportunitat per reinventar-se i pensar noves propostes de treball. Internet i les xarxes socials en van plenes; així doncs, per què no aprofitar-les i adaptar-les a la nostra realitat docent?
Avui voldríem explicar-vos l’experiència dels alumnes de 4t d’ESO amb les infografies literàries, que ha estat la manera com hem treballat la lectura trimestral des de l’àrea de Llengua i Literatura Catalanes.
Una infografia és un recurs gràfic que resumeix de manera senzilla i atractiva una gran quantitat d’informació en un espai reduït.
A partir d’aquesta web d’infografies literàries (https://www.coursehero.com/infographics/), vam proposar als alumnes que n’eleboressin una sobre la lectura del trimestre: El violí d’Auschwitz de l’escriptora Maria Àngels Anglada.
Tot i que pot semblar una tasca fàcil, no ho és. Calia que concretessin una sèrie d’aspectes de la novel·la (temes, personatges, informació sobre l’autora…) de la manera més sintètica possible i, a la vegada, d’una forma visual i atractiva. Així doncs, fent servir el programa Canva o la plataforma Genially, això anava a elecció de l’alumne/a, hem obtingut resultats com els que podeu veure tot seguit: