Atenció al públic:

8h - 13h / 15h - 17h

C/ Carme, 16

08271 Artés

938 305 212

a8000220@xtec.cat

Projectes

PROJECTES QUE DONEN VALOR AFEGIT

null

SALLENT/ARTÉS 0-16

Junts dels 0 als 16 anys

La Fundació Vedruna Catalunya Educació aplega 36 escoles d’arreu del país, entre elles les de Sallent i d’Artés, compartint un mateix projecte educatiu i una manera de fer i un estil propi.

La proximitat geogràfica entre les dues poblacions facilita el treball col·laboratiu i enxarxa i possibilita una oferta educativa dels 0 als 16 anys que s’inicia a la llar d’infants a Sallent i finalitza amb l’educació secundària a Artés.

La cooperació entre les dues escoles permet enfortir les línies educatives pròpies, coordinar i compartir recursos humans i encaminar-nos cap a l’escola del segle XXI fent dels alumnes els protagonistes del seu aprenentatge.

null

ESCOLA VERDA

L’escola va aconseguir el reconeixement d’escola verda el novembre del 2016. Des de llavors ha inclòs dins el seu projecte educatiu multitud d’aspectes relacionats amb el coneixement i el respecte pel medi.

Projecte Apilo

L’escola participa en el ‘Concurs Apilo XII’, al centre comptem amb un contenidor especial per a recollir piles i bateries d’aparells electrònics per tal que tothom que ho desitgi pugui fer-ne ús i posar el seu gra de sorra en la preservació del medi ambient.

Taps solidaris

Des del 2012 l’escola cada any participa en un projecte de recollida de taps. Els beneficis obtinguts del seu reciclatge es destinen a causes solidàries.

Esmorzar saludable

Des de l’escola apostem per la dieta mediterrània i equilibrada. Els dimarts i dijous s’esmorza fruita i els dimecres un entrepà salat.

Hort escolar

Des del 2012 a l’escola comptem amb un hort escolar, gestionat pels alumnes d’Educació Infantil, que ens proporciona fruits de temporada i de proximitat tot l’any.

Reutilització de llibres

L’escola porta a terme un sistema de reutilització de llibres des de tercer de primària fins al final de l’educació secundària. Les famílies participen en la reutilització de llibres de manera voluntària.

La llista de llibres la podeu consultar aquí.

Compromís amb el medi ambient

Enviament de circulars i informes via correu electrònic per reduir el consum de paper.

Reducció de residus

Ús de carmanyola pels esmorzars i cantimplora per l’aigua.

null

ESCOLA 2.0

Vedruna Artés integra la tecnologia dins el currículum dels infants i joves, fent-ho de la manera més significativa possible, que no és altra que fent-la útil dins el context diari. Els nois/es d’avui requereixen desenvolupar les habilitats pròpies de la societat en que viuen i per aquest motiu pensem que és fonamental que treballin amb aquells dispositius que utilitzen habitualment a casa.

Amb aquesta intenció el curs 2010-11 el nostre centre va entrar en el projecte EduCAT 1×1 de la Generalitat de Catalunya i vam començar a treballar amb els portàtils a les aules de secundària.

Mica en mica, cada vegada més hem anat avançant en millorar la competència digital dels nostres alumnes, familiaritzant-los amb les eines col.laboratives i aprenent a cercar informació i contrastar-la mitjançant el google chrome i altres eines que faciliten la cooperació i comunicació.

La filosofia d’EduCAT 1×1 que es sintetitzava en un alumne, un ordinador ha passat a formar part de la nostra manera de treballar amb el propòsit de facilitar l’adaptació dels alumnes i dels professors a l’ús de noves eines tecnològiques que milloren i optimitzen el procés d’ensenyament-aprenentatge, d’avaluació i d’organització .

Aquesta dotació multimèdia a les aules s’ha anat estenent al llarg d’aquests anys a tots els espais de l’escola i hem anat incorporant l’ús de: les pissarres digitals a totes les aules; Chromebooks a Secundària, Cicle Superior i Mitjà; tauletes digitals a Cicle Inicial i Educació Infantil; *Plataforma de comunicació “ClickEdu” per a pares, alumnes i mestre; Aplicacions de ciències, matemàtiques i llengua; Edició multimèdia; entre d’altres projectes innovadors i telemàtics.

L’escola s’ha apropiat del nou context digital, incloent l’equipament, el programari, els continguts digitals i la inclusió d’internet a l’aula.

Partim dels usos tecnològics que ja coneixem per anar integrant-ne cada vegada més possibilitats.

Amb tot cal tenir clar que el nostre treball no gira entorn l’ordinador o les diferents eines tecnològiques, aquestes només esdevenen una eina més de treball que està a la nostra disposició per utilitzar quan necessitem per a fer una feina més eficaç, útil, atractiva i significativa. Entenem que la tecnologia ofereix una possibilitat de recursos que cal aprofitar per incrementar l’aprenentatge i dóna valor a allò que tradicionalment hem vingut treballant.

En definitiva, la nostra fita és fer un ús eficaç i estratègic de la tecnologia per tal de millorar els resultats educatius.

Creiem en aquest camí i tenim molt clar cap a on anem.

*Plataforma digital click edu: Posem a la disposició d’alumnes i famílies una plataforma digital on cada usuari disposa d’una clau d’accés. Amb aquesta eina

informàtica, es pot trobar tota la informació acadèmica útil per les famílies (assistència, activitats, àlbums de fotografies, calendaris…). Aquesta informació s’actualitza constantment i és una eina de comunicació molt útil.

null

EDUCACIÓ INTEGRAL

Entenem l’educació integral com aquella educació que es preocupa de desenvolupar totes les possibilitats d’una persona. És l’encarregada de preparar-la per varis plans futurs, tant per el pla reflexiu com el del treball.

Tots els centres Vedruna volem posar en relleu uns valors que són: la vida, la llibertat, la justícia, la pau, la fraternitat (solidaritat) i la transcendència. Al costat del treball d’acompanyament tutorial que porten a terme els mestres. Durant el curs l’escola fomenta tota mena d’accions destinades a fer vius aquests valors, des de totes les àrees d’aprenentatge i en tots els àmbits de la vida de l’escola.

Destaquem les següents accions dins d’aquest àmbit:

  • Eix transversal anual
  • Projecte Bon dia
  • Escola emocionalment intel·ligent
  • Tutories grupals
  • Tutories individualitzades a partir de 5è de Primària
  • Participació en la presa de decisions amb el Consell de Delegats i Delegats Verds
  • Aprenentatge Servei: padrins fillols, llars d’avis, treball social comunitari
  • Sensibilització artística: teatre, música, literatura i arts plàstiques

Acompanyem el desenvolupament de l’autonomia personal i de les relacions
humanes i socials

null

PASTORAL

Vedruna Artés disposa d’un Equip de Mestres encarregat d’empènyer la formació en valors i de fer propostes de vivències vinculades a conèixer i donar sentit a les festes i celebracions del calendari cristià. Es fa des d’una perspectiva que té en compte el fet que, com a escola, ens adrecem a famílies i alumnes en un món obert i plural. En el dia a dia de l’escola, l’Equip de Pastoral prepara propostes de BON DIA (espais de reflexió per a cada etapa) i fa propostes per treballar el sentit dels diferents temps del calendari, tenint present- com hem dit- la pluralitat i la diversitat religiosa dels alumnes de l’escola.

Bon dia

Cada dia comencem la Jornada amb una breu reflexió. És l’espai que anomenem “Bondia“. Són cinc minuts que els mestres dediquem, a l’inici del dia, a centrar-nos, reflexionar, interioritzar. És un espai que vol fomentar la necessitat d’estar bé amb nosaltres mateixos i pensar, a la vegada, amb els altres.
Podeu seguir les activitats que hi realitzem a través del blog del Bon Dia que trobareu a l’apartat escola.

Advent

Quan s’acosta el Nadal és un bon moment per compartir els valos que acompanyen la celebració d’aquestes festes. Cada any, El Nadal va precedit d’un temps especial: és l’ADVENT.
Des de l’1 fins el 25 de desembre es segueix el CALENDARI d’ADVENT.
Podeu seguir les activitats que hi realitzem a través del blog d’Advent que trobareu a l’apartat escola.

Denip

El 30 de gener és el Dia Escolar de la No-violència i la Pau.
A l’escola cada any fem un treball previ i el mateix dia ho celebrem tots junts al pati. Normalment llegim un manifest en el que participen tots els membres de la comunitat educativa, seguit d’algun gest conjunt o d’una cançó.

Escola Atenta

La pràctica de l’atenció plena pretén ser una eina d’acompanyament en el creixement integral de la persona. En un món on prevalen la immediatesa, els neguits, les tensions i el viure sempre en pilot automàtic, sovint ens oblidem de viure el present, que és precisament on la VIDA es desplega amb tota la seva plenitud i profunditat.

L’Escola Vedruna, compromesa en l’educació en valors, vol facilitar el camí als infants i joves a través de l’atenció plena, per arribar per si mateixos a ser més conscients del moment present i a viure la vida amb una qualitat i saviesa que necessàriament els portarà a trobar la felicitat.

Aquesta eina pedagògica ofereix un munt d’activitats que giren al voltant d’un pilar bàsic: la focalització en el moment present i en l’experiència de l’atenció plena.

Els exercicis d’atenció plena són l’eix fonamental per a desenvolupar i fer créixer les tres dimensions de l’alumne: educativa, de benestar i interior. Amb les dinàmiques a classe treballarem i potenciarem algunes de les fortaleses personals desplegades en les tres dimensions que tot ésser humà té i que configuren la seva personalitat.

Projecte La Duna

Aquest projecte es duu a terme en els nivells d’Educació Infantil i està centrat en el treball de sis valors: amistat, perdó, esforç, compartir, alegria i agrair.

Aquests valors es treballen amb un personatge màgic: la Duna. La Duna és un petit cuc de seda que fa de fil conductor de totes les activitats. Al llarg de les aventures viscudes a través dels contes, la DUNA anirà creixent, s’anirà enriquint, com creixem i ens enriquim cadascun de nosaltres. Un cop haguem viscut moltes històries i aventures, i apresos tots els valor, el titella patirà una metamorfosi, que es convertirà en una bonica papallona. Nosaltres també, al llarg de l’etapa d’educació infantil, fem un canvi.

null

ROBÒTICA EDUCATIVA

Vedruna Artés el curs escolar 2015-2016 va apostar per implementar la robòtica educativa.

La Robòtica Educativa l’entenem com una àrea transversal i interdisciplinària perquè abasta diferents àrees del currículum. Així, amb continguts ben estructurats, es poden treballar continguts de ciències, tecnologia, enginyeria (construcció) i matemàtica, de l’àmbit de les STEAM (sigles en anglès de Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics), així com àrees de llengua i, també, el plurilingüisme.

Desenvolupar les capacitats creatives i d’organització, fomentar el treball en grup, promoure la necessitat d’experimentar, de descobrir noves habilitats i l’interès per investigar són alguns dels objectius de la robòtica educativa, fent especial èmfasi en aspectes com:

  • Treball en equip, aprenent que, generalment, les solucions als reptes trobades en grup solen ser millors, més efectives, que les solucions pensades individualment.
  • Lideratge, en fer que l’alumne, al veure’s capaç de resoldre reptes cada vegada més complexos, tingui la confiança en si mateix necessària per ser capdavantera en el futur.
  • Aprenentatge a partir dels errors. S’aprèn també a com manejar el sentiment de frustració que suposa el plantejar solucions errònies. L’error forma part del procés d’aprenentatge, perquè el conèixer les solucions errònies aporta informació molt valuosa per no cometre els errors en futurs reptes.
  • Autonomia i emprenedoria. Es fomenta en els nens la llibertat de provar els seus límits i de dominar les seves pors a l’hora d’iniciar un repte nou. Aprendre fent, desenvolupar aptituds i habilitats útils per crear, innovar i pensar de forma autònoma.
  • Aprendre jugant. La robòtica implica un component lúdic, intrínsec a la construcció de models i a la discussió de les millors solucions amb altres alumnes. Aquest component lúdic fa que sigui una activitat ideal des del punt de vista dels infants.

Algunes de les activitats que es duen a terme dins d’aquesta àrea són:

  • Participació en el concurs de “First Lego League”
  • Participació en concursos de “WRO”
  • Participació en MSchools Student Awards
  • Participació de pares a la ROBOCAT

null

PLURILINGÜISME

L’escola aposta per potenciar al màxim les competències plurilingües del nostre alumnat. L’objectiu és que els alumnes estiguin preparats per afrontar tots els reptes d’una societat canviant i que es puguin moure arreu del món sense entrebancs.

Aquest projecte plurilingüe i pluricultural es concreta en les següents accions:

  • Introduïm l’anglès a l’Educació Infantil de manera lúdica i amb caràcter actiu.
  • També disposem del Language Assistants. Cada any arriba a l’escola una persona nadiua anglesa i permet estimular l’aprenentatge de la llengua de forma natural i directa.
  • Possibilitat d’accedir a la convocatòria dels exàmens oficials d’Oxford.
  • També oferim l’opció d’obtenir el Batxillerat Dual; programa oficial de convalidació internacional de títols de Batxillerat, creat i desenvolupat per Academica.
  • A més, l’escola ofereix extraescolars d’anglès a l’etapa d’infantil i primària.
  • A l’estiu s’ofereixen colònies d’Anglès a Primària i estades lingüístiques al Regne Unit pels alumnes d’ESO organitzades per Vedruna Catalunya amb l’objectiu de millorar la pràctica de l’anglès estudiant-lo i practicant-lo durant dues, tres o quatre setmanes a Anglaterra i alhora conèixer i conviure amb altres alumnes i amb les famílies angleses que els acullen.
  • Finalment, el casal d’estiu (Summer Vibes Camp), dinamitzat per personal docent de l’escola, també és en anglès. 

null

PLA CATALÀ DE L'ESPORT

Fem esport i formem persones!

Els alumnes de tota l’escola participen des del curs 2010-2011 del projecte Pla Català d’Esport a l’Escola, impulsat pel Departament d’Ensenyament.

El seu principal objectiu és incrementar la participació de l’alumnat en activitats físiques i esportives en el propi centre educatiu i, alhora, emprar aquestes pràctiques per a la difusió i educació en valors i per a l’adquisició d’hàbits saludables.

El Pla pretén posar a l’abast de tots els alumnes de primària i secundària la pràctica d’activitats físiques i esportives, i aprofitar el gran potencial d’aquestes activitats per contribuir a la formació personal i cívica dels joves.

Una de les actuacions que es va engegar fa uns anys, és el grup de treball anomenat Vedruna Runners. Aquest grup, format per alumnes de Cicle Superior i 3 o 4 mestres, realitza una sessió setmanal de running per camins i senders del poble. Les sessions duren aproximadament uns 30/40 minuts i es fan els migdies dels dimarts des d’inici de curs. 

A més, la Comissió de la Promoció de l’Esport de l’escola ha planificat una sèrie d’activitats que es duran a terme al llarg d’aquest curs 2019/2020:

  • – Trobada esportiva de Cicle Mitjà (Artés-Sallent)
  • – Mostra i iniciació a l’ús de material alternatiu
  • – Jornades lúdico/esportives d’Educació Infantil, Cicle Inicial i Cicle Mitjà
  • – Suport i col·laboració a les activitats esportives extraescolars
  • – Caminades, sortides, xerrades esportives i de salut

L’objectiu final és continuar gaudint, per molt anys, de l’esport i l’activitat física!

ALTRES PROJECTES

null

CONVENI VEDRUNA-CATALUNYA AMB L'HOSPITAL DE SANT JOAN DE DÉU

L’escola participa en un projecte que es realitza juntament amb l’Hospital de Sant Joan de Déu.

Aquest projecte consisteix en que en finalitzar l’etapa d’educació infantil, tot l’alumnat de P5, realitza unes proves psicopedagògiques relacionades amb el procés de lectoescriptura i l’adquisició del càlcul.

Aquestes proves són puntuades i això ens permet fer una primera avaluació psicopedagògica.

L’escola, amb les dades obtingudes, analitza els resultats de manera individual i global i pren les mesures adequades per tal de poder intervenir en aquells casos que obtenen resultats alterats i/o límits.

Els objectius d’aquest projecte són:

  • Realitzar un treball d’investigació utilitzant el mètode científic amb l’alumnat de P5 de l’escoles Vedruna de Catalunya juntament amb l’HSJD.
  • Elaborar una eina de diagnòstic dels trastorns d’aprenentatge més freqüents en l‘àmbit escolar en l’etapa d’educació infantil (P5) definint els punts de tall.
  • Detectar a P5 possibles trastorns d’aprenentatge (Discalcúlia, dislèxia i TDA/H)
  • Facilitar la intervenció a l’inici de l’educació primària en aquells alumnes que hagin tret puntuacions que es considerin dins dels paràmetres de risc.
  • Analitzar els instruments d’avaluació passat 3 anys per valorar l’eficàcia.

PER MÉS INFORMACIÓ, CONTACTA AMB NOSALTRES

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l’escola.
CreaEscola Quality Certificate for Education Website