ELS MÉS MENUTS DE L’ESCOLA
(DE 3 A 6 ANYS)
Autònoms i comunicatius
Abraça les edats de 3 a 6 anys. Es treballen tres grans àrees globalment: descoberta d’un mateix, descoberta de l’entorn natural i social, intercomunicació i llenguatges (matemàtiques, llengua catalana, llengua anglesa, música i plàstica). Es prioritza el treball d’hàbits i es realitza un treball interdisciplinari i globalitzat a partir de projectes basant-se en l’observació, els reptes i l’experimentació. A les tardes de dilluns a dijous es treballa per ambients amb grups internivells: els artistes (plàstica), els científics
(experimentació), els manetes (motricitat fina) i els tecnològics (bee-bot i tauletes digitals). I els divendres a la tarda, fem un treball d’educació emocional i de valors amb la Duna.
Es disposa d’espais propis per a l’esbarjo, el joc simbòlic i per al treball de psicomotricitat i música.
El treball per ambients afavoreix l’autonomia de l’alumne, la interacció entre els nens i nenes del cicle enfortint les seves relacions socials i la coeducació.
Les nostres aules es transformen en un entorn temàtic on l’infant és el constructor del seu propi aprenentatge a través del joc, afavorint la creativitat. L’infant investiga, experimenta, prova, assaja, modifica, construeix, parla, raona, explica, inventa, interactúa de forma lliure.
Comptem amb vuit ambients: art, llum, jugo a ser, construccions, música, experimentació, dits petits i botiga.
“3 activitats en espais “lliures” on els nens són totalment autònoms i van fent al seu ritme amb el material que ha preparat la mestra per la sessió. Aquests de moment són: construccions, caseta i cotxes. Diem de moment perquè no són activitats fixes sinó que poden variar segons els interessos dels infants o de les mestres.
3 activitats en espais semi-dirigits on la mestra explica l’activitat, ofereix un material i després són els nens que treballen lliurement. La mestra els va fent preguntes i els va ajudant quan ho necessiten. Aquests són: matemàtiques, llengua i plàstica.
3 activitats dirigides on els infants treballen conjuntament amb la mestra diferents temes: conversa, llengua, contes tradicionals, matemàtiques, traç, música, descoberta de l’entorn, estacions i festes de l’any… segons la sessió.”
La Duna és una oruga que ens parla de valors. Amb ella aprenem a perdonar, esforçar-nos, a ser agraïts, el valor de l’amistat… i tot a través de contes i històries que ens permeten reflexionar a l’aula. La Duna ens acompanya al llarg de l’Educació Infantil, creix amb nosaltres i assoleix la plenitud convertint-se en papallona. Aquest és un bonic paral·lelisme de com maduren els infants en aquesta etapa.