Aquest mes us volem explicar de quina manera treballem el Projecte de la Prehistòria que us vam presentar el mes passat.
El treball per projectes ajuda als alumnes a aprendre a aprendre, els motiva a descobrir i, el més important, afavoreix un aprenentatge significatiu, un aprenentatge autèntic.
En tot projecte cal formular una pregunta o repte que serà el motor que farà avançar el projecte. Per aquest motiu, la maleta pedagògica creada per les tutores de cicle mitjà ens ajuda a plantejar la pregunta o el repte que serveix per presentar una situació motivadora pels alumnes, que els generi interès i així potenciar que es pugui investigar, per potenciar l’esperit d’indagació de l’alumnat.
De la maleta pedagògica ja n’han sortit pedres i eines prehistòriques, fòssils, imatges i fins i tot jocs relacionats amb el tema.
Hem agrupat els alumnes en equips que permeten el treball cooperatiu i l’aprenentatge significatiu de cadascú dels alumnes. I treballem fent servir diferents metodologies i recursos. Fem cerca i consulta utilitzar els chromebooks, duem a terme activitats més lúdiques com cerques de tresor o bé jocs, fem lectures sobre el tema a llengua catalana i també hem fet activitats artístiques.
Aquest projecte durarà un trimestre. Aquest és un bon període per dur a terme un projecte, ja que permet tenir temps perquè els infants facin investigació i creïn una bona xarxa de continguts. La cloenda del projecte s’iniciarà amb la visita a les Coves del Toll de Moià que ens servirà per aplicar els coneixements rebuts, obtenir-ne de nous i així consolidar l’aprenentatge d’una manera lúdica i significativa.
Us deixem una imatge de l’activitat de plàstica que vam realitzar tot dibuixant-nos vestits com infants prehistòrics. En aquesta activitat vam poder manipular i experimentar amb pigments naturals per acostar-nos a l’art prehistòric