Així és com han treballat els alumnes de 3r d’ESO el gènere periodístic de l’entrevista; i és que, en temps de confinament, cal reinventar-se i pensar noves propostes que puguin engrescar i motivar l’alumnat.
Conscients que aquests dies un dels passatemps favorits dels adolescents és el de “devorar” capítols de sèries de les principals plataformes d’streaming, des de l’àrea de Llengua Catalana, vam proposar als alumnes que escollissin un personatge de ficció i l’entrevistessin.
Calia que l’entrevista tingués una introducció per presentar el personatge i també un comentari personal de l’entrevistador, en aquest cas l’alumne/a, a mode de cloenda. Enmig de tot plegat, el plat fort: les preguntes que volguessin fer-li, així com la invenció de les respostes en consonància amb el tarannà del personatge.
El resultat de l’activitat, inspirada en el professor influencer Cristian Olivé, ha donat lloc a molt bons treballs. Tot seguit, podeu fer una ullada a alguns d’aquests:
- Lila Artigas entrevista a Sheldon Cooper (The Big Bang Theory)
- Júlia Cantó entrevista a Betty Cooper (Riverdale)
- Joel Travé entrevista al Profesor (La Casa de Papel)