Alguna vegada heu vist una caixa sorpresa de les que s’envien a domicili? Poden ser d’esmorzars, de llaminadures, d’articles de broma, de regals personalitzats, de productes d’higiene i cosmètica, etcètera.
Aquesta setmana que arrenquem la fase final de curs, des de l’àrea de Llengua Catalana, hem decidit proposar als alumnes de tots els cursos d’ESO l’activitat següent: crear una caixa sorpresa virtual per a algú que sigui especial per a ells. El valor d’aquesta caixa ha d’anar molt més enllà d’un preu econòmic; de fet, no es gastaran res de res: ha de ser única i personalitzada per a la persona a qui decideixen regalar-la.
Així doncs, la primera cosa que hem demanat als alumnes és que pensin a qui li volen regalar la caixa sorpresa. Poden escollir un company/a de la classe o d’un altre curs, algú de la seva família o, fins i tot, un professor/a.
Tenen els passos a seguir seqüenciats en les dues setmanes que queden de curs. La primera cosa que han de fer és crear una carpeta digital a través del Drive (aquesta és l’embolcall de la caixa sorpresa virtual) i compartir-la amb la professora. Tots els obsequis que realitzaran han de posar-los dins de la carpeta.
El primer obsequi que se’ls demana és elaborar un text en forma de carta en el qual expliquin per quin motiu la persona escollida és important per a ells i relatin una experiència que hagin viscut plegats. A més del text, han d’incloure tres obsequis més que siguin diferents: crear un “meme” per regalar una bona dosi d’humor a la persona escollida, fer-li una recomanació d’estiu (llibre, pel·lícula , sèrie…) en format vídeo i, finalment, proposar-li una activitat a fer que li suposi tot un repte.
És molt important que abans de compartir la caixa sorpresa virtual amb el seu destinatari o destinatària revisin que hi sigui tot i que no hi ha errors d’expressió ni d’ortografia. Quins llàstima espatllar un regal tan bonic per culpa de les faltes. Ara és feina dels alumnes preparar unes caixes sorpresa virtuals ben “xules” i ser el màxim de creatius possibles.