La morfologia i la sintaxi són sovint una part de la matèria de Llengua Catalana en la qual els alumnes se solen encallar o, fins i tot, li agafen un xic de tírria, perquè pot esdevenir un contingut poc motivador. Aquest és el cas de les temudes categories gramaticals. És per això que, gràcies a un material de la @lapizarraliteraria, hem pogut repassar aquests conceptes després de l’explicació corresponent i gràcies a la següent activitat de reforç.
De la mateixa manera que els aliments es poden agrupar i classificar en diferents grups (làctics, verdures i hortalisses, fruites…), les categories gramaticals també les podem classificar en diversos compartiments segons les seves característiques comunes. D’aquí els “potets gramaticals” en els quals, cada dia, a l’inici de la classe de català, classifiquem un grapat de paraules. Quan comença la sessió, dos o tres alumnes treuen d’una bossa una paraula escrita en un paper. Tot seguit, la llegeixen en veu alta i l’enganxen en el pot corresponent. Si no la saben, poden demanar ajuda a algun company.
Pensem que és una bona manera no només de repassar i mantenir fresc un contingut bàsic de l’àrea de llengua, sinó també d’establir rutines d’aula. Us deixem una fotografia de l’activitat.