El curs 2023/24 projectes una visió de canvi, millores, però sobretot vocació a l’hora d’impartir-la. És per això que s’ha enfocat l’escola des de tres comunitats diferents, però amb una relació i continuïtat entre elles.
El nou Decret d’Educació marca un camí a seguir que per nosaltres no serà massa diferent, perquè s’adapta al canvi metodològic que ara fa vuit anys vam començar amb el projecte Aprenentatge Actiu.
Vivim canvis climatològics, econòmics, globalització i un munt d’estímuls tecnològics que ens fan fer camí. L’entorn canvia i és exigent i necessitem adaptar-nos i transformar l’escola.
I s’ha fet creant tres comunitats d’aprenentatge, la dels petits, mitjans i grans, amb tres missatges clau en cada una d’elles.
L’alumnat d’infantil potència la metodologia multinivell amb l’objectiu d‘afavorir l’autonomia, la visió referent dins i fora l’aula i l’aprenentatge entre iguals. Paral·lelament, es treballa la cooperació i col·laboració constant entre ells i elles per contribuir al màxim amb les activitats i experiències que es porten a terme.
Comparteixes moments d’esbarjo amb l’alumnat del 1r cicle, d’aquesta manera es crea el vincle i la correlació entre edats diferents, amb la idea que el canvi de cicle no es faci estrany. Tot el conjunt forma la Comunitat Arrelem. D’aquí el nom; agafem forces per una bona continuïtat estudiantil i vital.
Un cop s’arriba al 2n cicle (3r i 4t) ja es forma part de la Comunitat Creixem, amb el missatge de continuar millorant i vivint l’etapa d’aprenentatge a l’escola. Aquesta comunitat arriba fins 6è de primària, i un cop a 1r d’ESO, ja passa a anomenar-se Comunitat Transformem, amb l’objectiu de desencadenar eines i estratègies a l’alumnat per poder continuar construint, no només les seves habilitats acadèmiques, sinó també vitals, ja que l’ensenyament que deixa empremta no és el que es fa de cap a cap, sinó de cor a cor.