El diumenge 21 de març es va celebrar el Dia Mundial de la Poesia. L’objectiu d’aquesta efemèride és promoure l’ensenyament d’aquest gènere literari; fomentar la tradició oral dels recitals poètics; i crear una imatge atractiva de la poesia, perquè no es consideri una forma antiquada d’art, sinó una via d’expressió que permet a les persones transmetre els seus valors.
Precisament, aquest ha estat també el propòsit del treball que, des de l’àrea de Llengua Catalana, han realitzat els alumnes de 4t d’ESO al llarg de la setmana del 15 al 19 de març. I és que a priori la poesia pot semblar un escull per als estudiants de Secundària, per la qual cosa cal acostar-los-la d’una manera amena i engrescadora.
Així doncs, s’ha seleccionat un poema d’un autor o autora del segle XX, adaptat a les preferències i les habilitats de cada alumne, a partir del qual n’han elaborat tant un comentari de text escrit com una exposició oral. De cada poema, han investigat qui n’era l’autor o autora, quan havia estat escrit i en quin context, i també l’han analitzat a fons fixant-se en el contingut i en la forma.
Molts alumnes s’han sorprès de com la poesia és un gènere literari que no només permet parlar de qualsevol temàtica (amor, mort, compromís social, quotidianitat, esport…), sinó també que és una eina molt vàlida per donar veu als sentiments més profunds de les persones.
Visca la poesia!